לימודי פסיכותרפיה-עקרונות
התכנית לפסיכותרפיה דינמית וממוקדת  |  התכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית זוגית  |  סדנאות סופשבוע בסוכה במדבר  |  הבנות דינמיות בטיפול  |  הפסיכהסומה בטיפול הנפשי  |  השתלמות לטיפול בחרדה ודכאון  |  
צרו איתנו קשר:


רציונל הלמידה בתכנית לפסיכותרפיה דינמית ממוקדת 
 
לימודי פסיכותרפיה דינמית מציבים בפני הלומדים אתגרים מורכבים, שחלקם משותפים לתהליכי למידה ולפוזיציה של "להיות תלמיד", וחלקם ייחודיים ללימודים אלו. כדי שהלמידה בתכנית לפסיכותרפיה תהיה מעשירה ואפקטיבית, עליה להתמודד עם אתגרים אלו ולתת להם מענה. מה מאפיין את הלמידה בתכנית לפסיכותרפיה וכיצד ניתן לאפשר אותה באופן מיטבי?

1. תהליך הלמידה
מזיז אותנו מהמקום המוכר, לאזורים חדשים. הוא מביא אותנו לתנועה בין הקוטב "היודע" לקוטב "שלא מבין". אם נשאר באחד מהקטבים ולא ננוע בינהם, סימן שתהליך הלמידה לא משיג את מטרתו. 

2. חומר הלמידה של תיאוריות פסיכואנליטיות הינו רב ומורכב. המשאלה להכירו לעומק ולהבינו בתכנית לפסיכותרפיה יכולה להענות במידה חלקית בלבד ומתסכלת לא במעט. לא בכדי ישנן כיום תוכניות של "לימודים מתקדמים" לבוגרי תכניות לפסיכותרפיה, המתמחות בתחום צר יותר של תיאורטיקן מרכזי, ובמקרים רבים נשארים ללמוד בהן שנים נוספות מעבר לתכנית עצמה. הצורך לכסות בזמן קצר יחסית חומר רב ומורכב, הינו אתגר לימודי קשה. מצד אחד יש הרבה חומר להקיף ונדרש זמן לעיכול, הפנמה ויישום; ומצד שני- תפסת מרובה לא תפסת.

3. הלימודים בתכנית אינם נוגעים רק למישור המקצועי. התכנים המקצועיים מציעים פרספקטיבות חדשות גם לתכנים אישיים ויחסים בינאישיים. 

מתוך הבנתם של גורמים אלו, בנינו תכנית שמנסה לתת להם מענה באופנים הבאים:
א. תהליך הלמידה בתכנית הינו ספירלי ומתפתח. הקורסים השונים בתכנית נלמדים מתוך רצף מסוים כדי לאפשר הטמעה ופיתוח של הידע הנלמד.
חטיבה ראשונה, עוסקת בלמודי התיאוריה של תיאורטיקנים בולטים, כאשר כל תיאוריה נלמדת הן בפני עצמה כמכלול והן בהתייחס למושגים שנטבעו ע"י קודמיה, ובאופן כזה ישנה חזרה והתפתחות לידע שנצבר ומתגבש.
בחטיבה השניה, נלמדים קורסי רוחב, העוסקים בנושא קליני מסוים מתוך תיאוריות שונות. כך נוצרים קשרי שתי וערב בין התיאוריות וישנה התייחסות נוספת לחומרים שנלמדו מזוית חדשה.
בחטיבה השלישית, נלמדים קורסים וסמינרים קליניים בגישה הדינמית הממוקדת, מתוך הקשרם לתיאוריות פסיכואנליטיות שנלמדו בחטיבה הראשונה.
עם סיום התכנית, ניתנים קורסי אינטגרציה המשוים ומחברים בין התיאוריות השונות שנלמדו בתכנית, ומאפשרים גם חזרה וסיכום.

ב. לתכנית ישנו "מיכל" ללמידה. המיכל בנוי מסביבת הלמידה האינטימית בסביבת למידה נעימה; מזוג מנהלים המלווים את תלמידי התכנית ופוגשים אותם במרבית המפגשים; מקשב לצרכי התלמידים ומרצון לתת מענה לצרכיהם כשניתן להיות גמישים.
 
ג. אופן הלמידה בתכנית שם דגש על חיבור ויישום התיאוריה בקליניקה של התלמידים. דגש זה מתבטא בכמה אופנים:
- במרבית המפגשים ישנו שילוב בין לימוד תיאורטי לבין הדרכה על מקרים טיפוליים שמביאים התלמידים מתוך הפריזמה התיאורטית הנלמדת באותו מפגש; 
- הלמידה מתקיימת בשילוב דוגמאות קליניות ואישיות של המרצים והתלמידים

ד. התכנית מלמדת מעבר לתכנים עצמם גם איך ללמוד. אנו שואפים לגדל מטפלים שימשיכו ללמוד ולהתפתח, שיגלו סקרנות ועצמאות אינטלקטואלית, ויחפשו ליצור את האינטגרציה המקצועית שלהם מתוך חשיבה ביקורתית וראיית מורכבות. ובסיום התכנית- יוכלו להביט אחורה בהשתאות לקפיצת המדרגה שנעשתה במהלכה, יחד עם תחושת צניעות מול הדברים הרבים שאינם יודעים או מבינים עדיין ושירצו ללמוד.


למידע נוסף על התכנית:
המידע הכללי על התכנית
תשובות לשאלות נפוצות על התכנית 
למידע נוסף על צוות המרצים והמדריכים בלימודי הפסיכותרפיה
למידע נוסף על תהליך הרישום ללימודי הפסיכותרפיה
למידע נוסף על תכנית הלימודים בפסיכותרפיה- פרוט הקורסים הנלמדים
למידע נוסף באתר על אפיוני ומטרות התכנית לפסיכותרפיה
למידע נוסף על הגישה הדינמית הממוקדת הנלמדת בתכנית











לימודי פסיכותרפיה, לימודי פסיכותרפיה ממוקדת, התכנית לפסיכותרפיה דינמית ממוקדת, לימודי פסיכותרפיה לעובדים סוציאלים, לימודי פסיכותרפיה מוכרים, לימודי פסיכותרפיה לפסיכולוגים, לימודי פסיכותרפיה למטפלים באמנות, לימודי פסיכותרפיה לקרימינולוגים קליניים, לימודי פסיכותרפיה בצפון, לימודי פסיכותרפיה במרכז
 
לייבסיטי - בניית אתרים