התכנית לפסיכותרפיה דינמית ממוקדת  |  התכנית לפסיכותרפיה דינמית זוגית  |  סדנאות סופשבוע בסוכה במדבר  |  השתלמות שנתית בטיפול בדכאון  |  


לימודי ההמשך בפסיכותרפיה דינמית- השתלמות שנתית למטפלים דינמים:
תהליכים לא מודעים – תפקידם בהתהוות המצוקה ובטפול בה 

ההשתלמות בהנחיית ד"ר שלמה זלוטניק, נחמה קדם אסולין ואילנה בן חיים
 
ההשתלמות הינה מסגרת לימודי המשך בפסיכותרפיה, אשר תעסוק בנושא רוחבי מרכזי בפסיכותרפיה פסיכואנליטית ככלל ובפסיכותרפיה דינמית ממוקדת בפרט: הבנתם של תהליכי חשיבה ראשונית לא מודעים הקשורים למצוקה של המטופל ודרכי התערבות טיפוליות הנגזרות מהבנות אילו. בהשתלמות נרבה בדוגמאות קליניות ונשים דגש על מהלך דיאלקטי ויישומי בין המושגים התיאורטיים ואופן מימושם בקליניקה, כדי להנחיל למשתתפים ידע אופרטיבי וכלים לעבודה טיפולית עם תהליכים לא מודעים.

נפתח את ההשתלמות בהכרות עם תפיסותיהם של קליין, ביון וויניקוט, סגל, מלצר ואוגדן ואחרים. בהמשך, נציע אינטגרציה בין התפיסות השונות, כמתודת עבודה טיפולית עם תהליכים לא מודעים. זאת באמצעות פרשנות טיפולית, אשר מניחה זרם התכוונות לא מודע ומרכזי. מתודה טיפולית אשר תסייע בידנו לפעול לקראת שינוי בעמדות הרגשיות, תנועה מנטלית והתפתחות.

ננסה להבין יותר את האופן שבו מתקיימים תהליכים לא מודעים, את משמעותם ומהי ההתערבות הטיפולית הנגזרת מהבנות אילו.  כך למשל, נשאל האם התפתחות ה'עצמי הכוזב' על פי ויניקוט היא מהלך לא מודע ש"נועד" להגן ולשמור על ה'עצמי האמיתי'? ואם כן, איך תהליך כזה "עובד"? והאם הטפול יכול לשנות משהו במהלך לא מודע כזה? או שמא נפגע בפרטיות פנימית ולא מודעת שויניקוט המליץ שלא להחריד כאשר טבע את מושג  ה'אינקומוניקדו'? האם יחס אמהי רגיש, חם ותומך 'מספיק' כדי לעשות שינוי במבנה הלא מודע?  
 ביון התייחס לתהליכי למידה וחשיבה, וטבע את מושג ה"O". מהם תהליכים אלו? והאם בטפול אנו יכולים להיות 'צופים משתתפים' ולתרום ל'למידה מן הנסיון' שלא התבצעה כך שהנפש תצמח ותהיה קרובה לאמת הפנימית שלה? ואיך על פי ביון עוברת אינפורמציה ומוחזרת בתהליכי הזדהות השלכתית? האם נוכל ליישם מכניזם כזה כחלק מהטיפול שבו אנו המטפלים?
במסגרת זו נכיר גם את הלא מודע והחשיבה הראשונית כפי שהוגדרו על ידי פרויד, את התרומה המרכזית של מאטה בלאנקו  ונלמד את סגל להעמקת הבנת עולם הדמיון, הסמל והפנטזיה. נכיר את התרומה הייחודית של לוואלד כגשר להכרות עם חשיבה פנומולוגית, יחד עם תפיסות מתחום הפנומנולוגיה- אשר מתמקדות באינטנציונליות ומפתחות את החשיבה הפרהרפלקטיבית והאינטרסובייקטיבית, בעיקר זו של סטולורו. 'נציץ' גם לתוך תיאוריות פרגמטיסטיות ותרומתן האדירה להמשגת תהליכים מנטליים ו'ניגע' גם בתיאורטיקנים חשובים כגון לפלאנש ופונטאליס.

נתייחס למצוקה כתצורת התארגנות נפשית מרכזית ולא מודעת הנוצרת ע"י התכוונויות לא מודעות, שהינה טיפוסית למטופל והיא מושא הטיפול. בשפתו של סטולורו מדובר בעקרון/נות מארגני חוויה אשר באים לידי ביטוי כל פעם מחדש בצורה דומה אולם בהיבט מצוקתי אחר של החיים.  

נדבר על מושג הקלסטרום של מלצר והמסתור הנפשי של שטיינר, ונבדוק יחד, כיצד מושגים פואטיים כמו כמיהה מנטלית, צורך בהסתתרות וצורך הפוך בביטוי הם רלוונטיים ויישומיים לעבודה הקלינית. כיצד שפה פרטית פנימית ולא מודעת – שפת הרוך (פרנצי), יכולה להיות מוכרת ומתומללת בקליניקה באופן מסוים, או שאולי מדובר רק בחוויות רגשיות חשובות אך כלליות ורחבות אשר לא ניתנות לניסוח מילולי מסוים ומוגדר?. נבדוק את האפשרות של הקלת המצוקה והעשרת החיות ונעמיק לתוך האופן בו פסיכותרפיה פסיכואנליטית יכולה לתרום להתהוות חדשה ורצויה או להתמוססות של מצוקה ושל רפטיציה חבלנית.


למידע נוסף על מורי ההשתלמות
למידע נוסף על תכנית ההשתלמות

קהל יעד: בוגרי תכניות לפסיכותרפיה דינמית /פסיכואנליטית ומטפלים מנוסים בעלי ידע דינמי
מועד ההשתלמות: ההשתלמות תתקיים בימי שני, אחת לשבועיים, בין השעות 17:00- 20:15
ההשתלמות תפתח בתאריך 30.10.17. 
היקף ההשתלמות-  68 ש"א
עלות ההשתלמות: 4,070 ש"ח בתוספת מע"מ

מקום ההשתלמות: מרכז יישומים קליניים, בת חפר (ביציאה של כביש 6 לנתניה).


 
להרשמה להשתלמות יש למלא את טופס ההרשמה ולשלוח לנו במייל. למידע נוסף נא לפנות במייל או בטלפון  0544-900-161
 
התכנית לפסיכותרפיה

     כיתת הלימוד בפסיכותרפיה                                          לנוח לפני..בהפסקות..גינת הגג
 
לייבסיטי - בניית אתרים