חתימה אישית במייל

חתימה קבועה שמצורפת (אוטומטית) בסוף המיילים שלנו היא אפשרות פשוטה ליידע באופן תדיר אנשים, איתם אנו בקשר מקצועי או אישי, על שירותי הטיפול השונים שאנו מציעים. מרבית המטפלים פחות משתמשים באפשרות הזו, אולי כי פעם מטפלים פחות תקשרו במייל יחסית למקצועות אחרים, ועדיין ברוב מקומות עבודתם הם אינם נדרשים לאמצעי יותר שיווקי של הצגה מקצועית.

תמיד מפתיע לגלות כי למרבית האנשים שאיתם אנחנו בקשר, ואפילו קרוב או יומיומי, אין מושג נכון לגבי מה אנחנו עושים. וגם אם יש רושם כללי, הוא לרוב אינו מדויק מספיק כדי לתרגם אותו להפניה. לא זוכרים באיזה קהל יעד אתם מטפלים, או אילו דברים נוספים למדתם (טיפול זוגי?) או איפה הקליניקה (את גרה בבנימינה אבל יש לך קליניקה גם בתא וגם בבנימינה). וגם אם יודעים, לא תמיד מחזיקים את זה בראש. ככה שכאשר ישאלו אותם אם הם מכירים במקרה מטפל/ת שעובדת עם…יש להניח שהם לא יזכרו באותו הרגע שאתם ממש מתאימים..

חתימת המייל עוזרת מאד בדיוק לזה. זוהי דרך קלה, שאיננה כרוכה בתשלום או במאמץ, אך אפקטיבית מאוד לשיווק עצמי. ראשית, מכיון שאילו אנשים שכבר מכירים אותנו; ושנית מאחר והחתימה נראית בכל פעם שיגיע המייל, ותזכיר את עבודתנו..

חתימת המייל דורשת מאיתנו להגדיר בצורה תקשורתית מה אנחנו עושים ואיפה. כדי שהיא תהיה יעילה, חשוב שהיא תכלול את הדברים הבאים, על פי הסדר:

  • שורה ראשונה: שם ושם משפחה
  • שורה שניה: תאור המקצוע או העיסוק המקצועי בשפה שתהיה מובנת לאנשים אחרים: למשל פסיכולוג קליני ומדריך מוסמך בפסיכותרפיה/ עו"ס קלינית ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.
    חשוב מאד שלא למסור מידע מטעה, ומצד שני לכתוב את המקצוע כך שיתאים למה שאנחנו עושים.
  • שורה שלישית: אילו טיפולים אנחנו עושים ובמי אנחנו מטפלים?
    למשל: פסיכותרפיה לנוער ומבוגרים וטיפול זוגי

או-

    • טיפול בילדים ונוער, טיפול דיאדי (ילד-הורה) והדרכת הורים

 

    • לפעמים, אם יש לכם ידע ונסיון מיוחדים בתחום מסוים, כדאי לציין גם אותו, בנוסף. למשל:

    • מומחית בהפרעות אכילה למתבגרות
    • נסיון טיפולי עם חילונים וחרדים

מצד שני אין טעם לתת כאן את הרשימה האינסופית של "מומחיות": מומחה לטיפול בחרדה, בדכאון, ובכל מה שזז וסובל..

  • שורה רביעית וחשובה מאד: איפה אתם מטפלים, כדי שידעו מתי זה רלוונטי להפנות. לפעמים אפשר גם להוסיף הערה קטנה לגבי המיקום אם אינו ידוע- ליד.. למשל
    קליניקה פרטית בראש פינה

או
קליניקה פרטית בצפון ת"א ובירושלים (מרכז העיר)

  • שורה חמישית: טלפון ליצירת קשר
  • שורה ששית: אם יש- כתובת אתר או דף פייסבוק מקצועי שמציג את המידע המקצועי שלכם

ועוד עצה-

לנו תמיד יהיה קשה לראות מה לא מובן או חסר בחתימה שלנו. כדאי לבקש פידבק מאנשים שונים או להיות ערים לפידבק כזה.
כאן בא לעזרתנו יתרון נוסף של חתימת המייל והוא שקל מאד לשנות אותה. אם קבלתם פידבק שמשהו לא ברור או חסר, אם הוספתם סוג טיפול מסוים או אם שיניתם את המקום של הקליניקה-
דקה עבודה וזה מעודכן.
איך מתחילים?
ראשית, חישבו איזו חתימה תרצו לכתוב.
ואח"כ, כתבו בגוגל: איך יוצרים חתימת מייל ב___ (אאוטלוק, ג'ימייל…)
בהצלחה!