ביה"ס לפסיכותרפיה יישומים קליניים- מרכז לימוד והכשרת מטפלים:
לימודי פסיכותרפיה, לימודי טיפול זוגי, טיפול דינמי ממוקד והשתלמויות בפסיכותרפיה

מרכז יישומים קליניים פועל משנת 1994 ומתמחה בטיפול, הדרכה והכשרת מטפלים בתחום הטיפול הדינמי הממוקד. ביה"ס לפסיכותרפיה שלנו הינו מרכז למידה ותיק, המציע למטפלים מגוון תכניות לימודי פסיכותרפיה, הכשרות והשתלמויות: תכנית תלת שנתית ללימודי פסיכותרפיה דינמית וממוקדת, תכנית המשך בפסיכותרפיה דינמית זוגית והשתלמויות בפסיכותרפיה דינמית ובטיפול דינמי ממוקד. תכניות הלמוד שלנו הנן באוריינטציה פסיכואנליטית יחד עם מומחיות בגישה הדינמית הממוקדת, שבה עוסק ומפתח ראש המרכז, ד"ר שלמה זלוטניק. הגישה הדינמית הממוקדת הנלמדת ביישומים קליניים הינה גישה עדכנית, המשלבת גישות פסיכואנליטיות עדכניות עם טכניקות של טיפול ממוקד קצר מועד, לטיפול מתוכנן בזמן או מתמשך.
אנו מכוונים ללמוד ויישום הקשר הבלתי אמצעי בין התיאוריה, לקליניקה ולחיים. זהו בי"ס בו אנו ותלמידנו לומדים ומשתנים יחד בדרך שהיא אישית ומשותפת. אנו מוכוונים לאהבת הלימוד, השאלה וההתבוננות, להבנה והמשגה תיאורטית וליישומן בעשיה הטיפולית המורכבת והמאתגרת, על גווניה.

ביה"ס הינו בית במסגרת הלמידה, בקשר המתמשך, בסביבת הלמידה ועם זוג מנהלי ביה"ס המלווים את המועמדים, הלומדים והבוגרים. בי"ס שעוברים בו דרך- בתכניות למידה מקצועיות, יישומיות ופוגשות. מרבית תכניות הלימוד שלנו מתקיימות בבת חפר, שהינה נוחה ומהירה להגעה על כביש 6.

והדרך? תהליכי למידה וחויה מתמשכים כדי להבין ולהמשיג את המתרחש בטיפול; להעמיק בידע תיאורטי מפרספקטיבות מגוונות; ליצור אינטגרציה מתחדשת בין מה שידוע לבין החדש; ולהבין יותר את עצמי, את האחר ואת הקשרים ביננו.

מנהלי המרכז

ד"ר שלמה זלוטניק

פסיכולוג קליני אשר הקים את מרכז יישומים קליניים ועומד בראשו. מלמד ומכשיר מטפלים בגישה הדינמית הממוקדת, אותה חוקר ומפתח. סיים לימודי דוקטורט בתכנית לפרשנות ופסיכואנליזה באונ' בר-אילן. נושא התיזה: פרשנות ממוקדת כגישה טיפולית בפסיכותרפיה פסיכואנליטית עכשווית.

מרצה ומדריך בביה"ס לפסיכותרפיה, בהשתלמויות והכשרות מקצועיות למטפלים בתחום הדינמי הממוקד בתחנות פסיכולוגיות, שירותי בריאות הנפש ועוד. היו"ר הראשון של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת.

ד"ר נרדה בן-חורין

מנהלת ביה"ס לפסיכותרפיה "יישומים קליניים". עם רקע מקצועי מגוון במחקר (פיזיקה כימית- ננוטכנולוגיה), פתוח אמצעי למידה (מדע עם WELL BEING), מחקר ופתוח, שיווק ופיתוח עסקי (בהייטק), טיפול (שיטת גרינברג) וניהול.

עשתה פוסט דוקטורט בחקר המוח בנושא של תהליכי למידה וזכרון במכון וייצמן. עסקה ביעוץ מקצועי למטפלים סביב בחירת כיוון מקצועי להתפתחות, למודים ובנית קליניקה פרטית. אוטודידקטית בלימודי פסיכואנליזה. משלבת מתוך הנסיון הנ"ל לעשיה רב-תחומית של נהול ויצירה בביה"ס.